Tuesday, January 15, 2013
ဒီမုိကေရစီသည္ အေနာက္၏ သြင္းကုန္မဟုတ္
Posted on 8:10 PM by tun tun
Filed under အေတြးအျမင္
စာေရးသူ – ခုိင္မ်ဳိးဆက္
ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ၍
ေခာတ္မီဖြ႔ံၿဖဳိးတုိးသည့္ ႏုိင္ငံအတြင္း အပူအပင္ ကင္းမဲ့စြာ
ေနထုိင္လုိၾကသည္မွာ ႏုိင္ငံသားတုိင္း၏ ဆႏၵပင္ျဖစ္ သည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔
ႏုိင္ငံသားမ်ားသည္ သက္ဦးဆံပုိင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ အရင္းရွင္
ကုိလိုနီနယ္ခ်ဲ့ေခတ္၊ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္ မဆလေခတ္၊ မ်က္ေမွာက္ကာလ
စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ အစရွိသည့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ဘယ္ေခတ္ ဘယ္စနစ္တြင္ပင္ ျဖစ္ေစ
ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ အဓိက ပန္းတုိင္းမွာ မိမိတုိ႔၏ ဘဝ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း
လုံၿခဳံမႈ ရရွိေရးႏွင့္ စားဝတ္ေစေရး ဖူလႈံေစမည့္ ေခတ္မီဖြ႔ံၿဖဳိး
တုိးတက္သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ဆီသုိ႔ ေရာက္ရွိေရးပင္ ျဖစ္သည္။
အစဥ္ထာဝရ
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေနရသည့္ ေလာကဓာတ္ႀကီးႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြစြာ
ႏုိင္ငံေရးစနစ္မ်ားကုိလည္း လုိအပ္လ်င္ လိုအပ္သလို ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲေပးၾကရသည္မွာ ေလာကဓမၼတာ တစ္ရပ္ပင္။ ယင္းသုိ႔ ႏုိင္ငံေရးစနစ္မ်ား
မည္သုိ႔ပင္ ေျပာင္း လဲေနေစကာမူ ႏုိင္ငံ၏ အဓိကပန္းတုိင္သည္ကား မည္သည့္အခါမွ်
လုိက္ပါ ေျပာင္းလဲေနမည္ မဟုတ္ဘဲ ေနာက္ဆုံး ပန္းတိုင္ သည္ကား ျဗဗၼာပါလ
ႏုိင္ငံဆီသုိ႔ ခ်ီတက္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ တစ္ပါတီ
အာဏာရွင္စနစ္ကုိ ေတာ္လွန္ေသာ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပုံ ေပၚေပါက္လာျခင္းႏွင့္အတူ
ဒီမုိကေရစီဟူေသာ စကားလုံးမွာလည္း ျပန္လည္ အသက္ဝင္ ႏုိးထလာခဲ့ရသည္။
သုိ႔ရာတြင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ ေနသား တက်ျဖစ္ေနသူမ်ားက “ဒီမုိကေရစီသည္
ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား အေနႏွင့္ မထုိက္တန္ေသးပါ” ဟု လည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ကမူ
“ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားအေနနဲ႔ ဒီမုိကေရစီကုိ လက္ခံႏုိင္ဖုိ႔ ေဝးပါေသးတယ္၊
ကာလတစ္ခုထိ ေစာင့္ဆုိင္းေနရအုံးမယ္” ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ စစ္အာဏာရွင္
လူ႔မလုိင္ႀကီးမ်ားကမူ “အေမရိကန္၊ အဂၤလန္ တို႔၏ ဒီမုိကေရစီမ်ားသည္ လြန္စြာ
ပရမ္းပတာျဖစ္ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာက္က ပုံတူ ကူးခ်ေသာ ဒီမုိကေရစီမ်ဳိးကုိ
အလိုမရွိ၊ ကုိယ္ပုိင္မူ ကုိယ္ပုိင္ဟန္ျဖင့္ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ
ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိသာ ေဖာ္ေဆာင္မည္” ဟု စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့
ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကျပန္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဴပ္ျခင္းအတြက္
အေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္ကုိ ထင္ရာစုိင္း မူဝါဒျဖင့္ ေရးဆြဲခဲ့ေပသည္။ ယင္းေနာက္တြင္
အတု အေယာင္ “ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲ” ႀကီးကုိ “နာဂစ္ မရဏပြဲေတာ္” ရက္အတြင္း
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကသည္။ တဖန္ “ေသမင္း တမန္ ဂီရိ” အတြင္း
ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကုိ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပကာ ျပည္သူတင္ေျမွာက္ေသာ
အစုိးရသစ္အျဖစ္ ျပည္သူ႔ေရွ႕ေမွာက္ အေရာက္ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ထုိေၾကာင့္ ယင္းစစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားမွာ
မုသားသစၥာ ဆုိသူမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်းေသာ ကမၻာသူ၊ ကမၻာသားမ်ားက သိရွိ
ထားၿပီ ျဖစ္၍ ယင္းတို႔အား ေအာ့ႏွလုံးနာၾကသည္။ ယင္းတို႔ႏွင့္ မလြဲမေရွာင္သာ
ဆက္ဆံရမည့္ အေရးကုိပင္ တြန္႔ဆုတ္ေန ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။
စင္စင္ ဒီမုိကေရစီသည္ ယင္းတို႔
ေျပာေနၾကသလို အေနာက္မွ တင္သြင္းလာၾကသည့္ သြင္းကုန္မ်ဳိး မဟုတ္ေပ။
အေနာက္တုိင္း၌ ဒီမုိကေရစီ မေပၚေပါက္မီ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာကတည္းကပင္
အေရွ႕တုိင္း၌ ဒီမုိကေရစီ အစဥ္လာေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီ ျဖစ္ သည္။
တိတိက်က်ဆုိရင္လွ်င္ ဘီစီ ၁၅၀၀ ကတည္းကပင္
အေရွ႕တုိင္း အိႏၵိယႏုိင္ငံ၌ ဒီမုိကေရစီ သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ားကုိ ေကာင္းစြာ
က်င့္သုံးေနခဲ့ၾကသည္။
ယင္းအေရွ႕တုိင္း အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္
လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ၊ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစုံ၊ ဆုံစည္းရာ ပေဒသာစုံ
ယဥ္ေက်းမႈႀကီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယန္ဘာသာ၊ အစၥလမ္ဘာသာ၊
ဂ်ိမ္းဘာသာ၊ ဂ်ဴးဘာသာ၊ ဖာရစီဘာသာ၊ ဆစ္(ခ္)ဘာသာ၊ ဘဟာရစ္ဘာသာ စေသာ
ဘာသာတရားမ်ဳိးစုံတုိ႔သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကည္ျဖဴစြာျဖင့္ အတူ လက္တြဲ
ေနထုိင္ႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ အေတြးသစ္၊
အျမင္သစ္မ်ား ပြင့္လန္းရာ ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီးတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ စင္စစ္
ဒီမုိကေရစီသည္ အေနာက္၏ လက္ေဆာင္ (ဝါ) အေနာက္၏ ဘုိးဘြားပုိင္ပစၥည္း မဟုတ္ေပ။
ဒီမုိကေရစီ၏ အႏွစ္သာရမွာ လူထုမ်ားအၾကား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
ေဆြးေႏြးၾကျခင္း (Public Discussion) ကုိ အာပရိဟာနိယ တရား လည္းေကာင္း၊
ယင္းေဆြးေႏြးျခင္းမွ ရရွိသည့္ လူထုဆင္ျခင္တုံတရား (Public Reasoning) ကုိမူ
ဝိဘဇၹဝါဒ ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚဆုိခဲ့ၾကၿပီး ယင္းဝါဒႏွစ္ခုကုိ ေရွးေခတ္
အိႏၵိယႏုိင္ငံ၌ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ က်င့္သုံးခဲ့ၾကသည္။
ဘီစီ (၆) ရာစုက ဗုဒၶ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ
ဝိဘဇၹဝါဒ (ကာလမသုတၱာန္) မွာ လူထု ဆင္ျခင္တုံတရား အထူးအေလးေပးထားေသာ
ရဲရဲေတာက္ အယူဆႀကီးတစ္ခုျဖစ္သည္။
၎အျပင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၌ အမ်ားႏွင့္မတူဘဲ
ကြဲလြဲဆန္႔က်င္ရဲေသာ သတၱိ (Heterodoxy) ဟူေသာ အယူဝါဒတစ္ခုကုိလည္း
ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ လက္ခံ က်င့္သုံးခဲ့ၾကေသးသည္။ စင္စစ္ သိပၸံနည္းက်
ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈမ်ားပင္လွ်င္ ယင္း (Heterodoxy) အယူအဆႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္
ဆက္စပ္လ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔အျပင္ ယင္းအိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ မိမိႏွင့္ မတူလွ်င္
ရန္သူဟူေသာ အယူအဆကုိ ပစ္ပယ္၍ ယင္းအစား ဆန္႔က်င္ဖက္မ်ားအေပၚ
သီးခံႏုိင္စြမ္းရွိမႈ (ခႏၲိဝါဒ) ကုိ ကုိင္ထားျခင္းကလည္း ဒီမုိကေရစီအတြက္
ေရခံေျမခံေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။
စင္စစ္ အာရွေဒသႀကီးတစ္ခုလုံးမွာ ပေဒသရာဇ္
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ တည္ရွိခဲ့ၿပီး ယေန႔တုိင္ေအာင္ပင္
ပေဒသရာဇ္ အမူအက်င့္ေဟာင္းမ်ားက ႏွလုံးသားအထိ နက္႐ႈိင္းစြာ
အျမစ္တြယ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ပေဒသရာဇ္စနစ္၏ အမူ အက်င့္မ်ားမွာ အာဏာရွင္
ဆန္႔က်င္မႈ အလြန္အကြ်ံယုံၾကည္မႈ၊ အရုိအေသ လြန္ကဲမႈ၊ ေရွးရုိးစြဲ
ဆန္လြန္းမႈ၊ ေခတ္ေနာက္က်မႈ၊ ပုဂၢဳိလ္ထူးႏွင့္ သူရဲေကာင္းမ်ားကုိ
ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္လုိမႈ၊ မိမိႏွင့္ အယူဆမတူလွ်င္ ရန္သူအျဖစ္ သေဘာထားမႈတို႔ပင္
ျဖစ္ သည္။ စင္စစ္ အရုိအေသလြန္ကဲလြန္းျခင္း ၊ ေျမွာက္စားျခင္း၊
ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ေဖာ္လံဖားျခင္း စသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားမွာ အာဏာရွင္ကုိ
ေမြးထုတ္ေပးသည့္ လုပ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ အထူးသတိထားရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။
ဒီမုိကေရစီသည္ လူတိုင္းႏွင့္ မထုိက္တန္ဟု
လူတစ္ခ်ဳိ႕က လြဲမွားစြာ ယုံၾကည္လက္ခံသြားၾကသည္။ အမွန္မွာ ဒီမုိကေရစီႏွင့္
မထုိက္တန္သူဟူ၍ မရွိေပ။ လူ႔သမုိင္းတေလွ်ာက္ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးေသာ ႏုိင္ငံေတာ္
အုပ္ခ်ဴပ္ေရးစနစ္ မွန္သမွ်တြင္ ဒီမုိကေရစီ သည္ ယေန႔ကာလအထိ အေကာင္းဆုံး
စနစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိေနေသးသည္။ ယင္းထက္ တုိးတက္ေကာင္း မြန္ေသာ
ေနာက္ထပ္ စနစ္တခု မေပၚမခ်င္း ဒီမုိကေရစီနစ္သည္သာ ဆက္လက္ တည္တံ့ေနဦးမည္
ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီစနစ္သည္
လူတုိင္းႏွင့္ ထုိက္တန္ေပသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္
ရွင္သန္ႀကီးျပင္းရန္မွာမူ ရုိးတြင္းျခင္ ဆီထိ အျမစ္တြယ္လ်က္ရွိသည့္
ပေဒသရာဇ္စနစ္၏ အမူအက်င့္ေဟာင္းမ်ားကုိ ေျမလွန္သုတ္သင္၍ ယင္းတို႔၏ ေနရာတြင္
အပရိဟာနိယာမ (Public Discussion) ၊ ဝိဘဇၹဝါဒ (Public Reasoning) ၊
ခႏၲိဝါဒ (Tolerance) ၊ အမ်ားႏွင့္မတူပဲ ဆန္႔က်င္ ကြဲလြဲရသည့္ဝါဒ
(Heterodoxy) တို႔ျဖင့္ အစားထုိး ေျပာင္းလဲက်င့္သုံးၾကမည္ဆုိလွ်င္
ဒီမုိကေရစီဝါဒသည္ လူမ်ဳိးမေရြး၊ ေန ရာ ေဒသမေရြး
ရွင္သန္ႀကီးထြားလာႏုိင္ေပသည္။ ARAKAN REVIEW
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No Response to "ဒီမုိကေရစီသည္ အေနာက္၏ သြင္းကုန္မဟုတ္"
Leave A Reply