Friday, February 22, 2013

ေတာေတာင္ေရေျမ ေစာင့္ေရွာင့္တဲ့ ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာ

Posted on 6:21 PM by tun tun

ကယားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ေက်းလက္ရြာတစ္ရြာရဲ႕ ရြာအဝင္နားက သစ္ပင္ေျခရင္းၾကီးေအာက္တြင္ ငွက္ေတြ၊  ေတာၾကက္ေတြကို တန္းစင္တစ္ခုေပၚမွာ အစီအရီခ်ိတ္ဆြဲထားလို႕ ကေလးလူႀကီး လူငယ္အားလုံးက စုေဝးေနၾကတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီရြာေလးက ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ကယားျပည္နယ္ နယ္နိမိတ္ခ်င္း ထိစပ္ေနတဲ့ ဒီးေမာ့ဆိုၿမိဳ႕နယ္ထဲက ဝီးသဲကူး(ေတာင္)ရြာ ျဖစ္ပါတယ္။ ငွက္ေတြ ေတာၾကက္ေတြကို ယခုလို အစီအရီခ်ိတ္ထားတာေတြက ကယားရုိးရာအစဥ္အလာအရ နတ္ပူေဇာ္ပသထားတာျဖစ္ၿပီး မနက္ကတည္းက ေက်းရြာမွကေလးလူငယ္လူရြယ္ေတြက ေတာလိုက္လို႕ ရထားတဲ့ ငွက္ေတြလို႕ သိရပါတယ္။ ဒီေတာလိုက္ပြဲမွာေတာ့ ေျခေလးေခ်ာင္းကိုမလိုက္ပဲ ေတာၾကက္ ႏွင့္ငွက္ေတြကိုဘဲလိုက္ၾကတာျဖစ္လို ့(ငွက္လိုက္ပြဲ)လို႕လည္းဆိုပါတယ္။

ငွက္မ်ားအား ဖမ္ျပီး ရိုးရာဓေလ့အရ ေတာေတာင္ေစာင့္ နတ္မ်ားအား ပူေဇာ္ပသေနၾကစဥ္ (ဓါတ္ပံု-ကႏာၱရဝတီတိုင္း(မ္))
ဝီးသဲကူး(ေတာင္)ရြာက ဦးငါးရယ္က “အရင္ဆံုးကေလး လူငယ္ေတြကိုစုစည္းၿပီးေတာ့မွ ရိုးရာဓေလ့အရ က်ေနာ္တို႕ ၾကက္ရိုး တစ္ခါထိုး ပါတယ္။ ေနာက္ ေတာမထြက္ခင္ေလးမွာ အဲဒီကေလး လူငယ္ေတြနဲ့ဘဲ တခါၾကက္ရိုးျပန္ထိုးတယ္။ က်ေနာ္တို႕ဘယ္ဘက္သြားရမလဲ ဆိုတာ ငွက္လိုက္ပြဲ အဖြဲ႕ရဲ႕ ၾသဝါဒကိုခံယူၿပီး ထုံးစံအတိုင္းငွက္ေတြကိုလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ လိုက္လို ့ရတဲ ့ ငွက္ေတြကို ဝါးတေခ်ာင္းနဲ႕ စုစည္းျပီးေတာ့ ရြာထဲကိုထမ္းဝင္လာတာ” လို႕ ေျပာပါတယ္။ ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ေန႕က ဝီးသဲကူး(ေတာင္)ရြာမွာ က်င္းပတဲ့ ရိုးရာအစဥ္အလာပြဲေတာ္မွာ ေကးဘ်ာစယ္ကေနဦးေဆာင္ၿပီး နတ္ပူေဇာ္ဖို႕အတြက္ ရြာသူရြာသားေတြနဲ႕  ေတာမွာ ငွက္ေတြလိုက္ၾကတာပါ။  ေကးဘ်ာစယ္ ဆိုတာက ေက်းရြာတစ္ရြာရဲ႕ ေက်းရြာနယ္နိမိတ္နဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ ေရေျမေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ သူကိုေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို အခုေခတ္မွာေတာ့ ငွက္လိုက္ပြဲလို႕ အလြယ္တကူေခၚၾကပါတယ္။  ကယား(ကရင္နီ)မ်ိဳးႏြယ္စုေတြရဲ႕ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ကယားဘာသာစကားလို ( ေကးလဲ ) လို႕ေခၚတဲ့ ေတာေစာင့္နတ္ ၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္ ၊ ရြာေစာင့္နတ္ ျမစ္ေစာင့္နတ္တို႕ကိုပူေဇာ္ပသေနတဲ့ ပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒၚဖေရးျမာက “တို႕ေျမတို႕ေရနဲ႕ေနၿပီဆိုကတည္းက တို႕ေနထိုင္တဲ့ေျမေနရာကိုေတာ့ တႏွစ္တခါေတာ့ ပူေဇာ္ပသရတာပါပဲ ေတာေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္တာျဖစ္ပါတယ္ တနည္းအားျဖင့္ အခုေခတ္ ဗမာလိုေျပာၾကတာက ငွက္လိုက္ပြဲလို႕ေျပာလာၾကတယ္”  လို႕ ေျပာပါတယ္။
မေကာင္းဆိုးဝါးနတ္ေတြရဲ႕ ေႏွာက္ယွက္ျခင္း ၊ အႏၱရာယ္ျပဳျခင္းတို႕မွ တားျမစ္ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ေကးလဲ ပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက ဒီပူေဇာ္ပြဲက်င္းပရျခင္းက ကေလးသူငယ္ေတြ ေတာတြင္းသားရဲသတၱဝါေတြရဲ႕ ေဘးအႏၱရာယ္လႊတ္ကင္းဖို႕ သစ္ပင္ေပၚမွ လိမ့္က်ျခင္း ၊ ေရနစ္ျခင္းမရွိေစဖို႕ေဘးကင္းရန္ကင္းဖို႕ ၊ ရပ္ေရးရြာေရး ေကာင္းစားဖို႕ ၊ ေက်းရြာအတြင္း ေရလုံလုံေလာက္ေလာက္ရရွိဖို႕ ေဘးဥပါဒ္ မက်ေရာက္ဖို႕ ရည္ရြယ္ၿပီးျပဳလုပ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ကယားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြရဲ႕ ေက်းရြာတိုင္းလိုလိုမွာ ကယားရိုးရာအရ ေရေျမေတာေတာင္ေတြကို ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။  ေဒသတေနရာႏွင့္တေနရာမွာ အနည္းႏွင့္အမ်ားကြာျခားမႈေတြရွိၾကပါတယ္။ ေကးလဲလို႕ ေခၚတဲ့ ကယားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြရဲ႕ ေတာေတာင္ေရေျမေစာင့္နတ္ ထုံးတမ္းစဥ္လာဓေလ့ပူေဇာ္ပြဲက သုံးမ်ိဳးသုံးစားျဖင့္ ပူေဇာ္ပသေလ့ရွိပါတယ္။ ကယားဘာသာလို ဆူေထ်း လို႕ေခၚ ေရေစာင့္နတ္ပူေဇာ္ပြဲ၊ ေကးတရဲဒါး ေခၚ ရြာေစာင့္နတ္ပူေဇာ္ပြဲ ၊ ေကးဒူလဲ ေခၚ ေတာေတာင္ေစာင့္နတ္ပူေဇာ္ပြဲ ဆိုၿပီး ဓေလ့ေတြရွိၾကပါတယ္။
ေက်းရြာအမ်ားစု က်င္းပတဲ့ ေကးသရဲဒါး ငွက္လိုက္ပြဲက သူစိမ္းသူေတြကို ရြာထဲအဝင္မခံၾကပါဘူး ဝီးသဲကူး(ေတာင္)ရြာကေတာ့ တျခားေက်းရြာေတြထက္ တမူထူးျခားတာကေတာ့ ပြဲေန႕မွာဘဲ ေက်းရြာအတြင္းမွာေနထိုင္ၾကတဲ့သူေတြအျပင္ တျခားရပ္ေဝး ၿမိဳ႕ေဝးသို႕ သြားေရာက္ေနထိုင္သြားၾကတဲ့ သူေတြအားလုံးျပန္လည္စုဆုံၾကတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီပြဲမွာ မ်ိဳးႏြယ္စုေတြအားလုံးျပန္လည္ ဆုံစည္းရေလေအာင္ဆိုၿပီးျပဳလုပ္တာကေတာ့ တျခားေက်းရြာေတြရဲ႕ ဓေလ့နဲ႕မတူတဲ့အခ်က္တခုျဖစ္ပါတယ္။ ယခုလိုက်င္းပတာ (၁၀)ႀကိမ္ေျမာက္ရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဝီးသဲကူး(ေတာင္)ရြာမွ ရပ္မိရပ္ဖ တဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေဌးရယ္က “က်ေနာ္တို႕ ဒီယဥ္ေက်းမႈကို မပေပ်ာက္ေစဖို႕အတြက္လုပ္သြားတဲ့ပြဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ ဒီငွက္လိုက္ပြဲမွာ ဘယ္လုိရည္ရြယ္ထားလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ဒီလို တႏွစ္တႀကိမ္က်င္းပသြားတဲ့အခါမွာက်ေတာ့ မ်ိဳးႏြယ္စုအားလုံး က်ေနာ္တို႕ ဝီးသဲကူးေတာင္ရြာက မိသားစုႏြယ္အားလုံးဟာ တကြဲတျပားစီျဖစ္သြားေနတဲ့အခါမွာ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ဟာ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြျဖစ္ၾကတယ္ အဲဒါအားလုံးေတြ႕ဆုံတဲ့ေနရာမွာ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ဟာ ေဆြမ်ိဳးေတြဆိုတာ ျပန္သိရေအာင္လို႕ ဒီလိုလုပ္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။” လို႕ ေျပာပါတယ္။
ဒီပူေဇာ္ပြဲက်င္းပႏိုင္ဖို႕ ေက်းရြာအတြင္းရွိ ရြာသူရြာသား အားလုံးအပါအဝင္ တျခား ၿမိဳ႕ျခား နယ္ျခားဘက္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ ေနထိုင္သြားတဲ့ ေဒသခံေတြကိုလည္း အလွဴေငြေကာက္ခံၿပီးက်င္းပၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ရပ္ရြာအတြင္းႏွင့္ အနီးနားမွာရွိတဲ့ ေရထြက္ေပါက္ ၊ ေရခပ္ဆိပ္တို႕မွာ ကယားရိုးရာေတြနဲ႕ အလွဴခံလို႕ရရွိထားတဲ့ေငြေတြနဲ႕ ၾကက္ ၊ ဝက္ ၊ ေခါင္ရည္တို႕နဲ႔ပူေဇာ္ပသၾကပါတယ္။ ဒီပြဲမွာလည္း ေတာေစာင့္နတ္ ၊ ေရေစာင့္နတ္တို႕ကို တိုင္တည္ၿပီးေတာ့ ေရွ႕လာမည့္အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ၾကက္ရိုးထိုးျပီး  ေမးျမန္းတာေတြလည္း လုပ္ၾကပါတယ္။
ဦးေဌးရယ္က “ဘိုးဘြားဓေလ့ရိုးရာေတြကိုလည္း ေျဖာက္ထားတာေတြရွိလာတယ္ အခုေတာ့ ျပန္ၿပီးရိုးရာေတြကို ျပန္ထိန္းသိမ္းေတာ့ အရင့္အရင္ အဖိုးအဖြားလက္ထဲကတည္းက ရိုးရာေတြကိုထိန္းသိမ္းဖို႕ လုပ္ထားေပးၿပီးသား။ အခုလို ေကးလဲပြဲလုပ္တာကလည္း ေရေတြအထြက္ေကာင္းဖို႕ တိုင္းေရးျပည္ေရးေကာင္းဖို႕ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ေဆြမ်ိဳးေတြအားလုံး လူတိုင္း ေနေရးထိုင္ခင္းေတြေကာင္းစားဖို႕ ဒီလို ေတာေတာင္ေစာင့္နတ္ေတြကို ပူေဇာ္တာက မိဘဘိုးဘြားစဥ္လာကတည္းက ရွိလာခဲ့ၿပီးသားပါပဲ။” လို႕ ေျပာပါတယ္။
ဘိုးဘြားစဥ္လာကတည္းက ကိုယ့္ေရကိုယ့္ေျမကို ရိုးရာဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာနဲ႕ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာင့္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္လို႕ အနာဂတ္သားသမီးေျမးျမစ္ေတြမွာလည္း မိဘဘိုးဘြားေတြကထားခဲ့တဲ့အေမြေတြကို ထုံးတမ္းစဥ္လာမေမ့မေလ်ာ့ပဲ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာင့္ရမယ္လို႕ ဦးေဌးရယ္ ေျပာသြားပါတယ္။    KTIMES

No Response to "ေတာေတာင္ေရေျမ ေစာင့္ေရွာင့္တဲ့ ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာ"

Leave A Reply