Wednesday, August 28, 2013
ဗမာ့စစ္၀ါဒေအာက္မွလူမ်ိဳးမ်ားႏွ င့္ဗုဒၶသာသနာ
Posted on 6:52 PM by tun tun
သား ရခိုင္ and ခိုင္ ဝံသ shared ယမ္းဘီလူး ေဇာ္ေဇာ္'s photo.
------------------------------ ------------------
(က်ားႀကီးေက်ာ္ခိုင္ေအာင္)
မရမာ(ျမမၼာ)ကိုမသိေတာ့ေသာရခိုင္ သားမ်ား
ဘိုးေတာ္ေမာင္၀ိုင္းသည္ ငသံေဒ၏ တိုက္တြန္းခ်က္အရ ရခိုင္ျပည္ကို တိုက္ခုိက္ရန္ အတြက္ အမတ္ႀကီး ရာဇဓမၼသႀကၤ ံႏွင့္ ဓမၼသႀကၤ ံတို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္ေလသည္။ ရခိုင္ကိုတိုက္ရန္ လြန္စြာခဲယဥ္းလွသည္ ၀င္ ၃၀ ဗႏၶဳလ ဖဲြ႔၍ တိုက္မွရႏိုင္ပါလိမ့္မည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ဗႏၶဳလ ၀င္ ၃၀ ေယာက္ကိုဖဲြ႔စည္းေလသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဗမာတို႔တြင္ တဗိုလ္က် တဗိုလ္တက္ စနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။
ဗႏၶဳလတပ္သည္ ရခိုင္သို႔ခ်ီလာေလရာ ရိုးမေတာင္ ေရေပၚႀကီးစခန္းတြင္ ေတာင္မင္းႀကီး ဗိုလ္ေက်ာ္ေထြးႏွင့္ တိုက္ပြဲျဖစ္ေလသည္။ ဗႏၶဳလက်ဆံုး၍ ဗမာတို႔ေနာက္ဆုတ္ သြားရေလသည္။ ေရေပၚႀကီးစခန္းတြင္ ၃ ႀကိမ္စစ္ျဖစ္ရာ ဗႏၶဳလ ၃ေယာက္က်ဆံုးေလသည္။ ကါယသိဒၶိၿပီးေသာ က်ားေရ၀တ္ ေတာင္မင္းႀကီး ဗိုလ္ေက်ာ္ေထြး၏ တပ္ကိုမေက်ာ္ႏိုင္သျဖင့္ ေရွ႔ကိုတိုးရန္ ဗမာတို႔ အခက္ေတြ႔ၾကရေလသည္။ ထိုေသာအခါ ဗမာတို႔သည္ နည္းဗ်ဴဟာ တမ်ိဳးေျပာင္းလွ်က္ အလြန္လွေသာ ျမင္းပ်ဳိမတေကါင္ကို မိန္းမတို႔၏ ရာသီေသြး မီးေနေသြး မီးေနထဗိန္ ေမ်ာက္လဲြေက်ာ္ေသြး တို႔ႏွင့္ စပ္၍ ခမက္မခံ ၾကက္ေျခေလးတန္ အင္းကို ျမင္းခႏၶာတြင္ ေရးသြင္းစီမံလွ်က္ ေရႊေငြ ပိုးသား အ၀တ္အထည္ႏွင့္ တကြ ဗမာအမတ္တို႔သည္ ေတာင္မင္းႀကီးထံ ဆက္သေလသည္။ မဗာအမတ္တို႔က အရွင္ေတာင္မင္းႀကီးသည္ ျမင္းစီး ရာတြင္ ေလအလွ်င္ကဲ့သို႔ ျမန္လြန္းလွသည္ဟု စစ္သားတို႔ကဆိုၾကသည္ အရွင္ႏွင့္ စစ္မက္ ဖက္ၿပိဳင္ရန္္ မ၀ံ့ေၾကာင္းလည္း ဆိုၾကသည္၊ စစ္ကို ေက်းေအးေစလို၍ အရွင္စီးရန္ ျမင္းႏွင့္ တကြ လက္ေဆာင္ ပ႑ာပါ ဆက္သပါသည္၊ ကၽႊႏ္ုပ္တို႔သည္ကါး အရွင္ျမင္းစီးသည္ကို မျမင္ စဖူး တခဏတာမွ် ဤျမင္းကို စီး၍ျပပါရွင္ဟု ဗမာအမတ္တို႔ ေလွ်ာက္ေလေသာအခါ ေတာင္မင္းႀကီး ေက်ာ္ေထြးလည္း ျမင္းမငယ္ကို စီး၍ျမင္းစီးအတတ္ကို ျပေလသည္။ ကါယသိဒၶိေဆးခံရွိေသာ ဗိုလ္ေက်ာ္ေထြးမွာ မေကါင္းေသာ အင္းအိုင္မႏၱံႏွင့္ စီရင္ထါးေသာ ျမင္းမကို စီးမိသည့္အတြက္ ခႏၶာကိုယ္လက္ ယားယံေသာေရာဂါ ေ၀ဒနာ ကပ္ေရာက္၍ တပ္ကိုေခါင္းမေဆာင္ႏိုင္ ျဖစ္ရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာတို႔သည္ ေရေပၚႀကီးစခန္းမွစ၍ ေတာင္ဂုတ္ၿမိဳ႔ကိုပါ အလြယ္ တကူ သိမ္းယူေေလသည္။
ေတာင္ဂုတ္ၿမိဳ႔မွတဆင့္ ဗႏၶဳလတပ္ႏွင့္ ေရေၾကာင္းမွ ခ်ီလာေသာ မင္းသားေမာင္ေအာင္ တို႔၏တပ္သည္ စုေပါင္း၍ တိုက္ေလရာ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႔ကို အလြယ္တကူ ရရွိေလသည္။ ဗမာတို႔၏ စုေပါင္း တပ္သည္ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႔မွ ခ်ီတက္လာရာ ေအာင္ဇုန္မင္း၏သား သက္စံေရႊ နန္းစိုက္ရာ နန္းရာကုန္း(ဇင္ေခ်ာင္း) ႏွင့္ ၄ မိုင္ခန္႔အကြာ သံေထါင္အရပ္ (သံေထါင္ရြာ) တြင္ စခန္းခ်ၾက ေလသည္။
မင္းသားသက္စံေရႊတပ္ႏွင့္ ဗႏၶဳလတပ္တို႔သည္ သံေထါင္ကြင္းတြင္ အျပင္းအထန္ တိုက္ပဲြျဖစ္ပြား ေလသည္။ ဗႏၶဳလက်ဆံုး၍ ဗမာတို႔ ၈ မိုင္ခန္႔ေ၀းေသာ ေရခ်မ္းႀကီးအရပ္သို႔ ဆုပ္ခြါသြား ေလသည္။ မင္းသား သက္စံေရႊလည္း ဗမာတို႔ကို လိုက္လံ၍ တိုက္ခိုက္ေလသည္။ ေရခ်မ္းႀကီး အရပ္တြင္ ေနာက္ထပ္ဗႏၶဳလ တေယာက္က်ဆံုး၍ ခ်င္းေတာင္ ကိုေက်ာ္ကါ ရဗတင္ (ေရဗတင္ရြာ) အရပ္သို႔တုိင္ ဗမာတို႔ဆုပ္ခြါ သြားၾကေလသည္။ ေရဗတင္ ႏွင့္ ေရခ်မ္းႀကီးၾကားတြင္ ခ်င္ေတာင္ၾကား ရွိေနသည္။ ဗမာတို႔သည္ ထိုေတာင္ၾကားကို မင္းသား သက္စံေရႊႏွင့္ တပ္ အလြယ္တကူ မျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ရန္ အတြက္္ ေက်ာက္ေမာင္း ဆင္၍ အခိုင္အခန္႔ ေနၾကေလသည္။ သက္စံေရႊႏွင့္ တပ္သည္ ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ထါးေသာ ေတာင္ၾကားကို အလြယ္တကူ မျဖတ္ႏိုင္သျဖင့္ ခ်င္းေတာင္ကို ေက်ာ္၍ရေသာ ေနရာမွသြား၍ ဗမာတို႔ကို တိုက္ရန္ လမ္းေဖါက္ေလသည္။
ထိုသတင္းကိုရေသာ မင္းသားေမာင္ေအာင္သည္ ႀကံရာမရျဖစ္ကါ ငသံေဒႏွင့္ခ်င္းပ်ံ သားအဖကို ေခၚ၍ အလြယ္တကူ မရႏိုင္တကါး အက်အဆံုး မ်ားလွသည္ဟု ဆူပူ ႀကိမ္းေမာင္း ေျပာဆိုေလသည္။ ငသံေဒလည္း ရပါေစ့မည္ ဟုအာမ၀ႏၱာ ခံေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ငသံေဒ သားအဖသည္ မိမိေနာက္လိုက္ လူေပါင္း ၃၀၀ ႏွင့္အတူ ဗမာတပ္မွ ထြက္ေျပးလာသည္ ဟု ေျပာဆို၍ သက္စံေရႊတပ္ႏွင့္ ေရခ်မ္းႀကီး အရပ္တြင္ ပူးေပါင္း ေလသည္္။ ညည့္အာရုဏ္ မတက္မွီ ၃ ခ်က္တီး အခ်ိန္တြင္ ငသံေဒ သားအဖႏွင့္ အတူ လိုက္ပါလာၾကေသာ ရခိုင္သား တပ္သည္ မင္းသားသက္စံေရႊ၏ တပ္ကို တိုက္ခိုက္ေလသည္။ ေရဗတင္ အရပ္တြင္ စခန္းခ်ထါးေသာ ဗမာတို႔သည္လည္း အခ်ိန္းအခ်က္အရ ခ်ီလာ၍ ငသံေဒ သားအဖကို ၀ိုင္းကူ၍တိုက္ေလသည္။ မင္းသားသက္စံေရႊသည္လည္း အတြင္းရန္ အျပင္ရန္ ရန္ႏွစ္ခုကို မခံႏိုင္သျဖင့္ တပ္ပ်က္ကါ ကစင့္ကလွ်ား ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ မင္းဒြတ္ေတာင္သို႔ တက္ေျပးေလသည္။
ထိုအခါ အခြင့္ေကါင္းကိုရေသာ ဗမာတို႔သည္ ငသံေဒႏွင့္ ခ်င္းပ်ံနာမည္ တို႔ကိုသံုး၍ ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းရွိ ရခိုင္ေက်းရြာ ျမင္ျမင္သမွ်ႏွင့္ ဘုရား ေစတီ ဇရပ္ ေက်ာင္းကန္ မွန္သမွ် တို႔ကို ဖ်က္ဆီးၾကေလေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္ ဗမာတို႔ ေမးေသာအခါ ရမ္းၿဗဲသားတို႔မွာ မရမာ ဟုနာမည္ ခံၾကသည့္အတြက္ ဗမာတို႔က ငါတို႔သည္သာလွ်င္ ျမမၼာ သင္တို႔ကါးကၽႊန္မ်ဳိး ဟုဆို၍ စလြယ္တင္ မရမာအမ်ဳိး ရမ္းၿဗဲသားမွန္သမွ် ႏို႔ေသာက္ တုတ္ေထါက္မက်န္ အသတ္ခံၾကရ ေလေတာ့သည္။ ေပရြက္တြင္ ကၽႊန္မ်ဳိးဟု ထံုးႏွင့္ေရး၍ လည္တြင္ဆြဲထါးၾကရသည္။ ထိုထံုးပ်က္ပ်ယ္ ျပန္လွ်င္လည္း အသတ္ခံၾကရ ျပန္ေလသည္။ ထို႔ျပင္ မရမာ အမည္ခံသူ ဟူသမွ်ႏွင့္ စလြယ္တင္သူ မွန္သမွ်တို႔ကို ဗမာတို႔သတ္ေလသျဖင့္ ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းမွ လူေပါင္း မ်ားစြာတို႔သည္ ရြက္ေလွျဖင့္ ရမိရရာ ထြက္ေျပး ၾကေလေတာ့သည္။
ဗမာတို႔စစ္ခ်ီရာ လမ္းတေလွ်ာက္ရွိ ဘုရား ေစတီ ေက်ာင္းကန္မွစ၍ ရစရာမရွိ ေလာက္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾက၍ ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းတြင္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ရာေက်ာ္မွ အပ်က္အစီးမ်ားကို ဇင္ေခ်ာင္း ၀က္ေတာျပင္ ေက်းရြာ အရပ္တြင္ ယခုတိုင္ ေတြ႔ႏိုင္ပါေသးသည္။ ဗမာစစ္ခ်ီရာ လမ္းမက်ေသာ ကန္တိုင္းနယ္ ႏွင့္ ေလးေတာင္နယ္ တို႔တြင္လည္း ေစတီမွအပ အိုးအိမ္တို႔ကို အႀကီးအက်ယ္ ဖ်က္ဆီးျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရ ေလသည္။ ေအာင္ဇုန္မင္း၏ စစ္သူႀကီး က်ဴသီးေယ ၏ ရြာျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ကေလရြာႏွင့္ စစ္သူႀကီး ရဲမင္း၀ံ၏ ရြာျဖစ္ေသာ ၀ွေျမွာင္ရြာတို႔မွာ စိစိညက္ညက္ ၿဖိဳဖ်က္ျခင္းကို ခံရေလသည္။ ဤသို႔ဗမာတို႔ ယုတ္မာရက္စက္ ဖ်က္ဆီးသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း၂၀၀ ေက်ာ္မွ အေဆာက္အဦးကို ျပပါဟု ဆိုလွ်င္ ဗမာတို႔ဖ်က္၍ မပ်က္ေသာ ေက်ာက္တလံုး ဘုရားသာရွိ ေနေပေတာ့သည္။ (ယခု ဘဂၤလာေဒ့ႏိုင္ငံ အ၀ကၽႊန္း (ေဘာရိသွ်) ေန ရခိုင္သားတို႔က မရမာ ဟု မိမိကိုယ္ကို ယခုထက္တိုင္ ေျပာေနၾကဆဲရွိသည္။ ဆရာမ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း၏ မိခင္ကလည္း မိမိသည္ မရမာ ျဖစ္သည္ဟု အတိအက် ေျပာခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူ။ )
ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းကို စိစိညက္ညက္ ေခ်ဖ်က္ၿပီးေနာက္ ဒါးပိုင္ႀကီးငသံေဒႏွင့္ ဗမာတပ္သည္ ေျမာက္ဦးနန္းကို အလြယ္တကူ ၀င္ေရာက္သိမ္းယူ ရရွိေလသည္။ ဘိုးေတာ္ဦး၀ိုင္းႏွင့္ ငသံေဒတို႔ ဂတိထါးခဲ့ၾကေသာ ခတၱိယႏြယ္ဖြား သာဂီ၀င္မင္းသား မင္းဟရီကို နန္းတင္ရန္ ကိစၥ မၿပီးျပတ္ ေသးမွီ မင္းဟရီမွာ ရွစ္ေသာင္းဘုရားတြင္ အဆိပ္ခတ္ ခံရ၍ ေသဆံုးေလသည္။
ဗမာတို႔သည္ ေရႊဘူးပင္ ေရႊဘူးသီး နန္းသံုးရတနာ ငေမာက္ပတၱျမား လက္၀တ္ တန္းဆာ အ၀တ္အစား ပါမက်န္ ထီးနန္းသံုး ပစၥည္းတို႔ကို ယူေဆာင္ၾကေလသည္။ ထိုအခါ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လာၾကေသာ ရခိုင္သားတို႔သည္ ဗမာပ်ဴ ေအာက္သားတို႔ကို ျပန္၍ တိုက္ရန္ လူစုၾကေလသည္။ တပ္ေပါင္း ၃၅ တပ္ကို ျပန္လည္၍ စုမိလာသည္။ ငသံေဒႏွင့္ ခ်င္းပ်ံသားအဖကို မယံုၾကည္ သျဖင့္ အသက္ ၆၅ ႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္ေသာ စလြတ္သရီ ခါးပန္းဒါးဆုကိုရေသာ ဇုန္ဒတ္ႀကီး အဂါဇံ ကို တပ္မင္းခန္႔လွ်က္ ပ်ိဳ႔ေအာင္ကို ဒုတပ္မႈး ခန္႔လွ်က္ ဗမာတို႔ကို တိုက္ခိုက္ေလသည္။ ၃ လအၾကာတြင္ ဗမာတို႔သည္ ရခိုင္သားတပ္ကို သွည္၍ မတိုက္ႏိုင္သျဖင့္ အမ္းဒလက္ အရပ္သို႔ဆုတ္ခြါ သြားရေလသည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႔ကို ျပန္လည္၍ ရရွိေသာအခါ ဗမာကိုစစ္ႏိုင္ေသာ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ျဖင့္ ေအာင္ပြဲခံ ထမင္းစားပဲြတရပ္ကို က်င္းပေလသည္။ ထိုထမင္းစားပဲြတြင္ ငသံေဒ သည္ မိမိသားခ်င္းပ်ံကို နန္းတင္လို၍ တပ္မင္းတပ္ဗိုလ္တို႔ကို အဆိပ္ခပ္ေလသည္။ တပ္မင္းႀကီး အဂါဇံမွာ ကါယသိဒၶိၿပီးသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိပ္ထမင္းကို စါးမိသည္ႏွင့္ ခႏၶာ ကိုယ္လက္ ယားယံေလသည္။ အဆိပ္ခပ္ေသာ ငသံေဒ ႏွင့္ ခ်င္းပ်ံ သားအဖတို႔ သည္လည္း ထြက္ေျပး ေလသည္။ ထိုအဆိပ္ခပ္ေသာပဲြတြင္ တပ္မႈးတပ္ဗိုလ္ ၄၀၀ ခန္႔ ေသဆံုးသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ (၀ရဗုဒၶိ)
ရခိုင္အခ်င္းခ်င္း ေအာင္ပဲြခံ ထမင္းစားပြဲ၌ အဆိပ္ခပ္၍ ေသသည့္သတင္းကို ရေသာ ဗမာတို႔သည္ အမ္းမွေျမာက္ဦးၿမိဳ႔သို႔ ျပန္၍ ခ်ီတက္လာေလသည္။ ဤအခါတြင္မူ အမ္းႏွင့္ ေျမာက္ဦး လမ္းတေလွ်ာက္ ရွိရွိသမွ် ခတၱိယ အမ်ဳိး မရမာ အမည္ခံ စလြယ္တင္ ရခိုင္သား မွန္သမွ်တို႔ကို က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ေစႏွင့္ ဟူေသာ ဗမာတို႔၏ မူအရ လူငယ္လူႀကီး ရဟန္း ပါမက်န္ သတ္ျဖတ္ေလ ေတာ့သည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႔ကို ျပန္၍ သိမ္းယူ ရရွိသြားေသာ ဗမာတို႔သည္ ရခိုင္ေဒသ တခုလံုးရွိ ခတၱိယအမ်ဳိး စလြယ္တင္ မရမာမွန္သမွ်တို႔ကို ႀကီးငယ္မေရြး သတ္ျဖတ္ေလေတာ့သည္။ ဤကဲ့သို႔ဗမာတို႔သည္ ရခိုင္ကို သတ္ျဖတ္ရာ၌ စလြယ္ကိုးေမာင္း ရ၏ ဟူ၍ ဗမာမွတ္တမ္း တင္လွ်က္ရွိေလသည္။ (၀ရဗုဒၶိ)
သံတဲြစား အမတ္ႀကီးေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ေရးေသာ မဇၥ်ိမ အေရးေတာ္ပံု က်မ္း၌ဆိုေသာ ဟိႏၵဳစလြယ္တင္ မရမာတို႔ကို မုသလမံ ကုလားတို႔က ေမာက္ဟူ၍ ေခၚသည္ ဟူေသာ လူမ်ိဳးဇာတ္အႏြယ္သည္ ဗမာေအာက္သားကို ေၾကာက္၍ ေပ်ာက္ဆံုးေလေတာ့သည္။
ေရွးကရခိုင္သားတို႔သည္ ၀ါဂြမ္းခ်ည္ ကိုးပင္ကို က်စ္လိမ္၍ ႀကိဳးကြင္းလုပ္ၿပီးလွ်င္ ဘယ္ဖက္အစကို ခါး ညာဖက္အစကို ညာဖက္ပခံုးေပၚ တင္၍ စလြယ္ ၀တ္ခဲ့ၾကေလသည္။ ယခုဖလံေထာင္ေန ရခိုင္သား တခ်ဳိ႔ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါေသးသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ရခိုင္သားကို မရမာ ဟုသာသိသူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
ရခိုင္ျပည္၏ ၀တီေလးရပ္ဟု တြင္ေသာ ဓည၀တီ ရမၼာ၀တီ ေမဃ၀တီ ဒြါရာ၀တီ တို႔တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ရခိုင္သား လူလတ္ပိုင္းႏွင့္ လူငယ္ပိုင္းတို႔မွာ ရကၡ၀ံသ ရခိုင္သား ဟူေသာ အသိတခုသာ က်န္၍ လူ၏ မူလအစကိုလည္းမသိ၊ ဇာတိကုိလည္းမသိ၊ ဇာတ္ကိုလည္း မသိၾကေတာ့ေပ။ လူမည္သည္က စ၍ ျဖစ္လာသနည္းဟု ေမးေသာအခါ ေမ်ာက္က ဆင့္ကဲ ဆင္းသက္ လာသည္ ဟုသာ အေျဖကို ရပါေတာ့သည္။ ရခိုင္သားသည္ လူူ၏မူလ၊ ဇစ္ျမစ္၊ ဇတ္၊ အမ်ဳိး၊ အႏြယ္၊ ၀ံသ၊ စသည့္ မိမိလူမ်ိဳး ဆင္းသက္ရာ ဘာသာေဗဒ စနစ္ကို မသိေလေသာအခါ ေျပာခ်င္ရာေျပာ ဆိုခ်င္ရာဆို ေရခ်င္ရာေရး စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ ကလနားမရွိ မိမိ ေရးသည္ ေျပာသည္ ဆိုသည္ ကိုသာ အမွန္ဟူ၍ ယူဆၾကေလေတာ့သည္။
ဆက္ရန္။ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဇာတ္ ။
...........................
VOICE OF GISSAPA
Filed in: ေဆာင္းပါး
(က်ားႀကီးေက်ာ္ခိုင္ေအာင္)
မရမာ(ျမမၼာ)ကိုမသိေတာ့ေသာရခိုင္
ဘိုးေတာ္ေမာင္၀ိုင္းသည္ ငသံေဒ၏ တိုက္တြန္းခ်က္အရ ရခိုင္ျပည္ကို တိုက္ခုိက္ရန္ အတြက္ အမတ္ႀကီး ရာဇဓမၼသႀကၤ ံႏွင့္ ဓမၼသႀကၤ ံတို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္ေလသည္။ ရခိုင္ကိုတိုက္ရန္ လြန္စြာခဲယဥ္းလွသည္ ၀င္ ၃၀ ဗႏၶဳလ ဖဲြ႔၍ တိုက္မွရႏိုင္ပါလိမ့္မည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ဗႏၶဳလ ၀င္ ၃၀ ေယာက္ကိုဖဲြ႔စည္းေလသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဗမာတို႔တြင္ တဗိုလ္က် တဗိုလ္တက္ စနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။
ဗႏၶဳလတပ္သည္ ရခိုင္သို႔ခ်ီလာေလရာ ရိုးမေတာင္ ေရေပၚႀကီးစခန္းတြင္ ေတာင္မင္းႀကီး ဗိုလ္ေက်ာ္ေထြးႏွင့္ တိုက္ပြဲျဖစ္ေလသည္။ ဗႏၶဳလက်ဆံုး၍ ဗမာတို႔ေနာက္ဆုတ္ သြားရေလသည္။ ေရေပၚႀကီးစခန္းတြင္ ၃ ႀကိမ္စစ္ျဖစ္ရာ ဗႏၶဳလ ၃ေယာက္က်ဆံုးေလသည္။ ကါယသိဒၶိၿပီးေသာ က်ားေရ၀တ္ ေတာင္မင္းႀကီး ဗိုလ္ေက်ာ္ေထြး၏ တပ္ကိုမေက်ာ္ႏိုင္သျဖင့္ ေရွ႔ကိုတိုးရန္ ဗမာတို႔ အခက္ေတြ႔ၾကရေလသည္။ ထိုေသာအခါ ဗမာတို႔သည္ နည္းဗ်ဴဟာ တမ်ိဳးေျပာင္းလွ်က္ အလြန္လွေသာ ျမင္းပ်ဳိမတေကါင္ကို မိန္းမတို႔၏ ရာသီေသြး မီးေနေသြး မီးေနထဗိန္ ေမ်ာက္လဲြေက်ာ္ေသြး တို႔ႏွင့္ စပ္၍ ခမက္မခံ ၾကက္ေျခေလးတန္ အင္းကို ျမင္းခႏၶာတြင္ ေရးသြင္းစီမံလွ်က္ ေရႊေငြ ပိုးသား အ၀တ္အထည္ႏွင့္ တကြ ဗမာအမတ္တို႔သည္ ေတာင္မင္းႀကီးထံ ဆက္သေလသည္။ မဗာအမတ္တို႔က အရွင္ေတာင္မင္းႀကီးသည္ ျမင္းစီး ရာတြင္ ေလအလွ်င္ကဲ့သို႔ ျမန္လြန္းလွသည္ဟု စစ္သားတို႔ကဆိုၾကသည္ အရွင္ႏွင့္ စစ္မက္ ဖက္ၿပိဳင္ရန္္ မ၀ံ့ေၾကာင္းလည္း ဆိုၾကသည္၊ စစ္ကို ေက်းေအးေစလို၍ အရွင္စီးရန္ ျမင္းႏွင့္ တကြ လက္ေဆာင္ ပ႑ာပါ ဆက္သပါသည္၊ ကၽႊႏ္ုပ္တို႔သည္ကါး အရွင္ျမင္းစီးသည္ကို မျမင္ စဖူး တခဏတာမွ် ဤျမင္းကို စီး၍ျပပါရွင္ဟု ဗမာအမတ္တို႔ ေလွ်ာက္ေလေသာအခါ ေတာင္မင္းႀကီး ေက်ာ္ေထြးလည္း ျမင္းမငယ္ကို စီး၍ျမင္းစီးအတတ္ကို ျပေလသည္။ ကါယသိဒၶိေဆးခံရွိေသာ ဗိုလ္ေက်ာ္ေထြးမွာ မေကါင္းေသာ အင္းအိုင္မႏၱံႏွင့္ စီရင္ထါးေသာ ျမင္းမကို စီးမိသည့္အတြက္ ခႏၶာကိုယ္လက္ ယားယံေသာေရာဂါ ေ၀ဒနာ ကပ္ေရာက္၍ တပ္ကိုေခါင္းမေဆာင္ႏိုင္ ျဖစ္ရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာတို႔သည္ ေရေပၚႀကီးစခန္းမွစ၍ ေတာင္ဂုတ္ၿမိဳ႔ကိုပါ အလြယ္ တကူ သိမ္းယူေေလသည္။
ေတာင္ဂုတ္ၿမိဳ႔မွတဆင့္ ဗႏၶဳလတပ္ႏွင့္ ေရေၾကာင္းမွ ခ်ီလာေသာ မင္းသားေမာင္ေအာင္ တို႔၏တပ္သည္ စုေပါင္း၍ တိုက္ေလရာ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႔ကို အလြယ္တကူ ရရွိေလသည္။ ဗမာတို႔၏ စုေပါင္း တပ္သည္ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႔မွ ခ်ီတက္လာရာ ေအာင္ဇုန္မင္း၏သား သက္စံေရႊ နန္းစိုက္ရာ နန္းရာကုန္း(ဇင္ေခ်ာင္း) ႏွင့္ ၄ မိုင္ခန္႔အကြာ သံေထါင္အရပ္ (သံေထါင္ရြာ) တြင္ စခန္းခ်ၾက ေလသည္။
မင္းသားသက္စံေရႊတပ္ႏွင့္ ဗႏၶဳလတပ္တို႔သည္ သံေထါင္ကြင္းတြင္ အျပင္းအထန္ တိုက္ပဲြျဖစ္ပြား ေလသည္။ ဗႏၶဳလက်ဆံုး၍ ဗမာတို႔ ၈ မိုင္ခန္႔ေ၀းေသာ ေရခ်မ္းႀကီးအရပ္သို႔ ဆုပ္ခြါသြား ေလသည္။ မင္းသား သက္စံေရႊလည္း ဗမာတို႔ကို လိုက္လံ၍ တိုက္ခိုက္ေလသည္။ ေရခ်မ္းႀကီး အရပ္တြင္ ေနာက္ထပ္ဗႏၶဳလ တေယာက္က်ဆံုး၍ ခ်င္းေတာင္ ကိုေက်ာ္ကါ ရဗတင္ (ေရဗတင္ရြာ) အရပ္သို႔တုိင္ ဗမာတို႔ဆုပ္ခြါ သြားၾကေလသည္။ ေရဗတင္ ႏွင့္ ေရခ်မ္းႀကီးၾကားတြင္ ခ်င္ေတာင္ၾကား ရွိေနသည္။ ဗမာတို႔သည္ ထိုေတာင္ၾကားကို မင္းသား သက္စံေရႊႏွင့္ တပ္ အလြယ္တကူ မျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ရန္ အတြက္္ ေက်ာက္ေမာင္း ဆင္၍ အခိုင္အခန္႔ ေနၾကေလသည္။ သက္စံေရႊႏွင့္ တပ္သည္ ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ထါးေသာ ေတာင္ၾကားကို အလြယ္တကူ မျဖတ္ႏိုင္သျဖင့္ ခ်င္းေတာင္ကို ေက်ာ္၍ရေသာ ေနရာမွသြား၍ ဗမာတို႔ကို တိုက္ရန္ လမ္းေဖါက္ေလသည္။
ထိုသတင္းကိုရေသာ မင္းသားေမာင္ေအာင္သည္ ႀကံရာမရျဖစ္ကါ ငသံေဒႏွင့္ခ်င္းပ်ံ သားအဖကို ေခၚ၍ အလြယ္တကူ မရႏိုင္တကါး အက်အဆံုး မ်ားလွသည္ဟု ဆူပူ ႀကိမ္းေမာင္း ေျပာဆိုေလသည္။ ငသံေဒလည္း ရပါေစ့မည္ ဟုအာမ၀ႏၱာ ခံေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ငသံေဒ သားအဖသည္ မိမိေနာက္လိုက္ လူေပါင္း ၃၀၀ ႏွင့္အတူ ဗမာတပ္မွ ထြက္ေျပးလာသည္ ဟု ေျပာဆို၍ သက္စံေရႊတပ္ႏွင့္ ေရခ်မ္းႀကီး အရပ္တြင္ ပူးေပါင္း ေလသည္္။ ညည့္အာရုဏ္ မတက္မွီ ၃ ခ်က္တီး အခ်ိန္တြင္ ငသံေဒ သားအဖႏွင့္ အတူ လိုက္ပါလာၾကေသာ ရခိုင္သား တပ္သည္ မင္းသားသက္စံေရႊ၏ တပ္ကို တိုက္ခိုက္ေလသည္။ ေရဗတင္ အရပ္တြင္ စခန္းခ်ထါးေသာ ဗမာတို႔သည္လည္း အခ်ိန္းအခ်က္အရ ခ်ီလာ၍ ငသံေဒ သားအဖကို ၀ိုင္းကူ၍တိုက္ေလသည္။ မင္းသားသက္စံေရႊသည္လည္း အတြင္းရန္ အျပင္ရန္ ရန္ႏွစ္ခုကို မခံႏိုင္သျဖင့္ တပ္ပ်က္ကါ ကစင့္ကလွ်ား ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ မင္းဒြတ္ေတာင္သို႔ တက္ေျပးေလသည္။
ထိုအခါ အခြင့္ေကါင္းကိုရေသာ ဗမာတို႔သည္ ငသံေဒႏွင့္ ခ်င္းပ်ံနာမည္ တို႔ကိုသံုး၍ ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းရွိ ရခိုင္ေက်းရြာ ျမင္ျမင္သမွ်ႏွင့္ ဘုရား ေစတီ ဇရပ္ ေက်ာင္းကန္ မွန္သမွ် တို႔ကို ဖ်က္ဆီးၾကေလေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္ ဗမာတို႔ ေမးေသာအခါ ရမ္းၿဗဲသားတို႔မွာ မရမာ ဟုနာမည္ ခံၾကသည့္အတြက္ ဗမာတို႔က ငါတို႔သည္သာလွ်င္ ျမမၼာ သင္တို႔ကါးကၽႊန္မ်ဳိး ဟုဆို၍ စလြယ္တင္ မရမာအမ်ဳိး ရမ္းၿဗဲသားမွန္သမွ် ႏို႔ေသာက္ တုတ္ေထါက္မက်န္ အသတ္ခံၾကရ ေလေတာ့သည္။ ေပရြက္တြင္ ကၽႊန္မ်ဳိးဟု ထံုးႏွင့္ေရး၍ လည္တြင္ဆြဲထါးၾကရသည္။ ထိုထံုးပ်က္ပ်ယ္ ျပန္လွ်င္လည္း အသတ္ခံၾကရ ျပန္ေလသည္။ ထို႔ျပင္ မရမာ အမည္ခံသူ ဟူသမွ်ႏွင့္ စလြယ္တင္သူ မွန္သမွ်တို႔ကို ဗမာတို႔သတ္ေလသျဖင့္ ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းမွ လူေပါင္း မ်ားစြာတို႔သည္ ရြက္ေလွျဖင့္ ရမိရရာ ထြက္ေျပး ၾကေလေတာ့သည္။
ဗမာတို႔စစ္ခ်ီရာ လမ္းတေလွ်ာက္ရွိ ဘုရား ေစတီ ေက်ာင္းကန္မွစ၍ ရစရာမရွိ ေလာက္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾက၍ ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းတြင္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ရာေက်ာ္မွ အပ်က္အစီးမ်ားကို ဇင္ေခ်ာင္း ၀က္ေတာျပင္ ေက်းရြာ အရပ္တြင္ ယခုတိုင္ ေတြ႔ႏိုင္ပါေသးသည္။ ဗမာစစ္ခ်ီရာ လမ္းမက်ေသာ ကန္တိုင္းနယ္ ႏွင့္ ေလးေတာင္နယ္ တို႔တြင္လည္း ေစတီမွအပ အိုးအိမ္တို႔ကို အႀကီးအက်ယ္ ဖ်က္ဆီးျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရ ေလသည္။ ေအာင္ဇုန္မင္း၏ စစ္သူႀကီး က်ဴသီးေယ ၏ ရြာျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ကေလရြာႏွင့္ စစ္သူႀကီး ရဲမင္း၀ံ၏ ရြာျဖစ္ေသာ ၀ွေျမွာင္ရြာတို႔မွာ စိစိညက္ညက္ ၿဖိဳဖ်က္ျခင္းကို ခံရေလသည္။ ဤသို႔ဗမာတို႔ ယုတ္မာရက္စက္ ဖ်က္ဆီးသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း၂၀၀ ေက်ာ္မွ အေဆာက္အဦးကို ျပပါဟု ဆိုလွ်င္ ဗမာတို႔ဖ်က္၍ မပ်က္ေသာ ေက်ာက္တလံုး ဘုရားသာရွိ ေနေပေတာ့သည္။ (ယခု ဘဂၤလာေဒ့ႏိုင္ငံ အ၀ကၽႊန္း (ေဘာရိသွ်) ေန ရခိုင္သားတို႔က မရမာ ဟု မိမိကိုယ္ကို ယခုထက္တိုင္ ေျပာေနၾကဆဲရွိသည္။ ဆရာမ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း၏ မိခင္ကလည္း မိမိသည္ မရမာ ျဖစ္သည္ဟု အတိအက် ေျပာခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူ။ )
ရမ္းၿဗဲကၽႊန္းကို စိစိညက္ညက္ ေခ်ဖ်က္ၿပီးေနာက္ ဒါးပိုင္ႀကီးငသံေဒႏွင့္ ဗမာတပ္သည္ ေျမာက္ဦးနန္းကို အလြယ္တကူ ၀င္ေရာက္သိမ္းယူ ရရွိေလသည္။ ဘိုးေတာ္ဦး၀ိုင္းႏွင့္ ငသံေဒတို႔ ဂတိထါးခဲ့ၾကေသာ ခတၱိယႏြယ္ဖြား သာဂီ၀င္မင္းသား မင္းဟရီကို နန္းတင္ရန္ ကိစၥ မၿပီးျပတ္ ေသးမွီ မင္းဟရီမွာ ရွစ္ေသာင္းဘုရားတြင္ အဆိပ္ခတ္ ခံရ၍ ေသဆံုးေလသည္။
ဗမာတို႔သည္ ေရႊဘူးပင္ ေရႊဘူးသီး နန္းသံုးရတနာ ငေမာက္ပတၱျမား လက္၀တ္ တန္းဆာ အ၀တ္အစား ပါမက်န္ ထီးနန္းသံုး ပစၥည္းတို႔ကို ယူေဆာင္ၾကေလသည္။ ထိုအခါ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လာၾကေသာ ရခိုင္သားတို႔သည္ ဗမာပ်ဴ ေအာက္သားတို႔ကို ျပန္၍ တိုက္ရန္ လူစုၾကေလသည္။ တပ္ေပါင္း ၃၅ တပ္ကို ျပန္လည္၍ စုမိလာသည္။ ငသံေဒႏွင့္ ခ်င္းပ်ံသားအဖကို မယံုၾကည္ သျဖင့္ အသက္ ၆၅ ႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္ေသာ စလြတ္သရီ ခါးပန္းဒါးဆုကိုရေသာ ဇုန္ဒတ္ႀကီး အဂါဇံ ကို တပ္မင္းခန္႔လွ်က္ ပ်ိဳ႔ေအာင္ကို ဒုတပ္မႈး ခန္႔လွ်က္ ဗမာတို႔ကို တိုက္ခိုက္ေလသည္။ ၃ လအၾကာတြင္ ဗမာတို႔သည္ ရခိုင္သားတပ္ကို သွည္၍ မတိုက္ႏိုင္သျဖင့္ အမ္းဒလက္ အရပ္သို႔ဆုတ္ခြါ သြားရေလသည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႔ကို ျပန္လည္၍ ရရွိေသာအခါ ဗမာကိုစစ္ႏိုင္ေသာ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ျဖင့္ ေအာင္ပြဲခံ ထမင္းစားပဲြတရပ္ကို က်င္းပေလသည္။ ထိုထမင္းစားပဲြတြင္ ငသံေဒ သည္ မိမိသားခ်င္းပ်ံကို နန္းတင္လို၍ တပ္မင္းတပ္ဗိုလ္တို႔ကို အဆိပ္ခပ္ေလသည္။ တပ္မင္းႀကီး အဂါဇံမွာ ကါယသိဒၶိၿပီးသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိပ္ထမင္းကို စါးမိသည္ႏွင့္ ခႏၶာ ကိုယ္လက္ ယားယံေလသည္။ အဆိပ္ခပ္ေသာ ငသံေဒ ႏွင့္ ခ်င္းပ်ံ သားအဖတို႔ သည္လည္း ထြက္ေျပး ေလသည္။ ထိုအဆိပ္ခပ္ေသာပဲြတြင္ တပ္မႈးတပ္ဗိုလ္ ၄၀၀ ခန္႔ ေသဆံုးသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ (၀ရဗုဒၶိ)
ရခိုင္အခ်င္းခ်င္း ေအာင္ပဲြခံ ထမင္းစားပြဲ၌ အဆိပ္ခပ္၍ ေသသည့္သတင္းကို ရေသာ ဗမာတို႔သည္ အမ္းမွေျမာက္ဦးၿမိဳ႔သို႔ ျပန္၍ ခ်ီတက္လာေလသည္။ ဤအခါတြင္မူ အမ္းႏွင့္ ေျမာက္ဦး လမ္းတေလွ်ာက္ ရွိရွိသမွ် ခတၱိယ အမ်ဳိး မရမာ အမည္ခံ စလြယ္တင္ ရခိုင္သား မွန္သမွ်တို႔ကို က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ေစႏွင့္ ဟူေသာ ဗမာတို႔၏ မူအရ လူငယ္လူႀကီး ရဟန္း ပါမက်န္ သတ္ျဖတ္ေလ ေတာ့သည္။
ေျမာက္ဦးၿမိဳ႔ကို ျပန္၍ သိမ္းယူ ရရွိသြားေသာ ဗမာတို႔သည္ ရခိုင္ေဒသ တခုလံုးရွိ ခတၱိယအမ်ဳိး စလြယ္တင္ မရမာမွန္သမွ်တို႔ကို ႀကီးငယ္မေရြး သတ္ျဖတ္ေလေတာ့သည္။ ဤကဲ့သို႔ဗမာတို႔သည္ ရခိုင္ကို သတ္ျဖတ္ရာ၌ စလြယ္ကိုးေမာင္း ရ၏ ဟူ၍ ဗမာမွတ္တမ္း တင္လွ်က္ရွိေလသည္။ (၀ရဗုဒၶိ)
သံတဲြစား အမတ္ႀကီးေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ေရးေသာ မဇၥ်ိမ အေရးေတာ္ပံု က်မ္း၌ဆိုေသာ ဟိႏၵဳစလြယ္တင္ မရမာတို႔ကို မုသလမံ ကုလားတို႔က ေမာက္ဟူ၍ ေခၚသည္ ဟူေသာ လူမ်ိဳးဇာတ္အႏြယ္သည္ ဗမာေအာက္သားကို ေၾကာက္၍ ေပ်ာက္ဆံုးေလေတာ့သည္။
ေရွးကရခိုင္သားတို႔သည္ ၀ါဂြမ္းခ်ည္ ကိုးပင္ကို က်စ္လိမ္၍ ႀကိဳးကြင္းလုပ္ၿပီးလွ်င္ ဘယ္ဖက္အစကို ခါး ညာဖက္အစကို ညာဖက္ပခံုးေပၚ တင္၍ စလြယ္ ၀တ္ခဲ့ၾကေလသည္။ ယခုဖလံေထာင္ေန ရခိုင္သား တခ်ဳိ႔ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါေသးသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ရခိုင္သားကို မရမာ ဟုသာသိသူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
ရခိုင္ျပည္၏ ၀တီေလးရပ္ဟု တြင္ေသာ ဓည၀တီ ရမၼာ၀တီ ေမဃ၀တီ ဒြါရာ၀တီ တို႔တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ရခိုင္သား လူလတ္ပိုင္းႏွင့္ လူငယ္ပိုင္းတို႔မွာ ရကၡ၀ံသ ရခိုင္သား ဟူေသာ အသိတခုသာ က်န္၍ လူ၏ မူလအစကိုလည္းမသိ၊ ဇာတိကုိလည္းမသိ၊ ဇာတ္ကိုလည္း မသိၾကေတာ့ေပ။ လူမည္သည္က စ၍ ျဖစ္လာသနည္းဟု ေမးေသာအခါ ေမ်ာက္က ဆင့္ကဲ ဆင္းသက္ လာသည္ ဟုသာ အေျဖကို ရပါေတာ့သည္။ ရခိုင္သားသည္ လူူ၏မူလ၊ ဇစ္ျမစ္၊ ဇတ္၊ အမ်ဳိး၊ အႏြယ္၊ ၀ံသ၊ စသည့္ မိမိလူမ်ိဳး ဆင္းသက္ရာ ဘာသာေဗဒ စနစ္ကို မသိေလေသာအခါ ေျပာခ်င္ရာေျပာ ဆိုခ်င္ရာဆို ေရခ်င္ရာေရး စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ ကလနားမရွိ မိမိ ေရးသည္ ေျပာသည္ ဆိုသည္ ကိုသာ အမွန္ဟူ၍ ယူဆၾကေလေတာ့သည္။
ဆက္ရန္။ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ဇာတ္ ။
...........................
VOICE OF GISSAPA
Filed in: ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No Response to "ဗမာ့စစ္၀ါဒေအာက္မွလူမ်ိဳးမ်ားႏွ င့္ဗုဒၶသာသနာ"
Leave A Reply